Diety na oglądanie - Przeglądanie

Przegląd diet odchudzających – Wybierz odpowiednią!

Odchudzanie to długotrwały proces polegający na stopniowym zrzucaniu wagi i redukowaniu masy ciała do stopnia, który nas zadowala. Nie jest sprawą prostą. Ci, którzy próbowali wprowadzić w życie jakakolwiek dietę wiedzą o czym piszę.

Niektórzy utrzymywali dietę przez cały okres jej trwania, po czym wracali do starego trybu życia i efekt jo-jo murowany. Dieta to nie tylko wyrzeczenia na jakiś okres, to przede wszystkim zmiana stylu życia. Zatem jak jeść, aby schudnąć, jak jeść, aby nie przytyć, jak jeść, by być zdrowym? Przyjrzyjmy się najciekawszym dietom:

Dieta kopenhaska

Trzynastodniowa, ma ustalone z góry menu. W ciągu dnia 3 posiłki (obiad pomiędzy 12 a 14 godzina, a kolacja przed godzina 18). Plan żywieniowy jest dość ubogi, składa się z chudego mięsa, jaj, warzyw i owoców. W diecie brak alkoholu, słodyczy i produktów zbożowych. Ważne by codziennie wypijać przynajmniej 2 litry wody lub zielonej herbaty. Od czasu do czasu można wypić czarną kawę, która ma za zadanie pobudzić organizm do działania. Przez 13 dni można schudnąć od 8 do 20 kg.

Dieta 1000 kcal

Dostarczy Twojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników nie przekraczając przy tym spożycia 1000 kalorii dziennie. Trzeba umieć kalorie przeliczać i nie przekraczać ustalonej granicy. Potrawy powinny być na tyle odchudzone, aby można było poczuć, że się pojadło, a zarazem nie przekroczyło dziennej normy. Niezbędna w tej diecie jest tu tabela kaloryczna.

Dieta kapuściana

Opiera się przede wszystkim na jedzeniu zupy kapuścianej. Jest dietą szybką i zdrową. Głównym składnikiem menu jest kapusta włoska, która jest cennym źródłem witamin. Posiłki z jadłospisu są różne. W ich skład wchodzą owoce, warzywa, mięsa, ryby, a nawet ryż. Kapustę w postaci kapuśniaku można jadać w dowolnych ilościach. Ważnym elementem są także napoje. Przede wszystkim woda mineralna, soki bez cukru i słabe herbaty.

Posiada także wadę: brak składników odżywczych koniecznych do rozwoju organizmu: wapnia, białka, żelaza, magnezu oraz węglowodanów. Dieta może także powodować zaburzenia rytmu serca i krążenia. Po zakończeniu diety kapuścianej konieczna jest zmiana nawyków żywieniowych i wprowadzenie do swojego menu potraw o obniżonej kaloryczności. Jest to jedna z tak zwanych diet błyskawicznych – można zrzucić 8kg w ciągu 7 dni.

Dieta Kwaśniewskiego

Opiera się na jajach, produktach mlecznych i mięsie, istotnym elementem są sery, ale jedzone bez chleba, za to ze śmietaną, masłem i majonezem. Codzienna porcja mięsa to ok. 100-200g. Unikamy węglowodanów – w ciągu dnia wolno ich dostarczyć organizmowi tylko 50g. Żeby zachować te zasady, można zjeść zaledwie 300g warzyw lub mało słodkich owoców. Trzeba zrezygnować z pieczywa i potraw mącznych.

Dieta Hollywoodzka

Dzienna liczba kalorii wynosi 1200–1500. Co tydzień powinno się zmniejszać liczbę kalorii o 200. W skład jadłospisu powinny wchodzić takie produkty jak: jogurt naturalny, cebula, drożdże, kiełki. Dwa ananasy do zjedzenia dziennie. Pierwszy tydzień tej diety polega na spożywaniu wyłącznie owoców. Nie mogą być one z puszki. Najbardziej popularnymi są: ananasy, grejpfruty, truskawki, suszone lub świeże śliwki, brzoskwinie, maliny itp. Codziennie trzeba wypić ok 2 litry wody mineralnej, koniecznie niegazowanej.

Dieta Atkinsa

Zakaz spożywania takich produktów jak: owoce, pieczywo, mąka biała, ryż, makarony i ziemniaki. W skład dziennego menu powinny wchodzić 3 dania oraz 1-2 przekąski. Podstawowym składnikiem żywieniowym są tłuszcze dające koło 60% dziennej dawki kalorii. Składa się z trzech etapów: I etap wprowadzający, najbardziej rygorystyczny, II etap – odchudzający, i III etap – dieta na całe życie. Ważnym elementem diety jest woda mineralna, którą należy spożywać w ilości około 2 litrów na dobę. Powinniśmy ograniczyć kawę i herbatę. Dieta pozwala pozbyć się 2kg w czasie jednego tygodnia.

Dieta Haya

Polega na nie łączeniu produktów białkowych z produktami węglowodanowymi. Postępując tak nie tylko chudniemy (nawet 2,5 kg w ciągu tygodnia), ale także lepiej się czujemy i wyglądamy. Można jeść wszystko, oprócz kilku produktów. Z diety wykreślamy: alkohol, mocną kawę i herbatę, białe pieczywo, cukier, sól, napoje gazowane, czekoladę, wędliny, piwo, czerwone mięso, dania typu fast – food, produkty proszkowe, ciasta z owocami i kremami, potrawy smażone i ostro przyprawione. Jemy 5 małych posiłków i oczywiście pijemy dużo wody mineralnej.

Dieta Montignaca

Na potrzebę diety został stworzony tzw. Indeks Glikemiczny (IG). Indeks ten oznacza zdolność do podwyższenia poziomu glukozy we krwi przez określone pokarmy. Zwiększa się gdy wyższy jest poziom glukozy wywołany spożyciem danego produktu. Wyróżniane są dobre (o niskim indeksie glikemicznym) i złe węglowodany (o wysokim indeksie). Przykłady złych węglowodanów to cukier, mąka, ziemniaki. Natomiast przykłady dobrych to zboża pełnoziarniste, większość warzyw. Stosując tą dietę należy komponować posiłki używając produktów o niskim indeksie glikemicznym.

Dieta South

Założeniem nie jest ograniczenie spożywania posiłków, lecz wyeliminowanie z diety złych, wysoko przetworzonych węglowodanów (np. makaronów, białego pieczywa) oraz tłuszczów nasyconych, na rzecz pokarmów zawierających białka, węglowodany złożone i tłuszcze nienasycone (oliwa z oliwek, olej rzepakowy). Dieta jest podzielona na trzy fazy. Pierwsza trwa 2 tygodnie, wymaga najwięcej dyscypliny i wysiłku. W tym czasie organizm odzwyczaja się od złych nawyków żywieniowych, trzeba zrezygnować z takich rzeczy jak: słodycze, owoce, pieczywo, ziemniaki. W tym czasie można schudnąć nawet 6kg. Druga jest już dłuższa i mniej restrykcyjna, pojawiają się nowe dozwolone produkty (np. owoce). Jej czas każdy dobiera indywidualnie. Etap trzeci jest już na zawsze. To po prostu nowy, zdrowy styl życia.

Podsumowanie – Jaką dietę wybrać?

Jak widać do wyboru mamy bardzo wiele różnorodnych diet. Każdy tak naprawdę sam powinien zadecydować co dla niego będzie najbardziej odpowiednie. Przed zastosowaniem każdej diety warto również skonsultować się z lekarzem, najlepiej dietetykiem. Oczywiście do każdej diety dobrze dołożyć jeszcze jakąś gimnastykę, by efekty były bardziej widoczne, ciało smuklejsze oraz by uniknąć efektu jo-jo.

Post Author: Karolina Wiśniewska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *